مهلت نام‌نویسی در آزمون سامفا تا ۲۰ دی تمدید شد حل مشکل ۲۱۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان سازمان حفاظت محیط زیست برای محیط بان کرمانی وکیل می گیرد جان باختن راننده ترکمنستانی در زرند کرمان + جزئیات جزئیات تازه درباره برخورد پرنده با هواپیمای فوق سبک شخصی نشان مشهدالرضا (ع) باید به کشف ظرفیت‌های مغفول مانده مشهد بپردازد میانگین تجویز دارو در ایران بیش از ۲ برابر میانگین جهانی است دستگیری سارق ۱۵۰۰ گرم طلا در مشهد صدور مجوز پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ صدور هشدار هواشناسی برای آلودگی هوا در مشهد و ۷ شهر دیگر (۱۵ دی ۱۴۰۳) ویروس جدید چینی HMPV چیست و چه علائمی دارد؟ + راه‌های پیشگیری یادی از دکتر محمد فقیهی حکم‌آبادی، نخستین جراح چشم مشهد | چشم ما در پی خوبان جهان خواهد بود* پایداری محیط زیست با الگو‌های موفق بازیافت زباله خطرات مصرف بیش از حد استامینوفن را جدی بگیرید ارائه خدمت به ۱۳ هزار زوج نابارور در راستای فرزندآوری  رانندگی مخاطره‌آمیز در بزرگراه پیامبراعظم(ص) مشهد، ۳ مصدوم بر جای گذاشت | رانندگی پرخطر ۴ خودرو را درگیر کرد (۱۵ دی ۱۴۰۳) اعلام زمان ثبت‌نام آزمون دستیاری تخصصی استفاده از ظرفیت تمام شهروندان برای حل مسائل کشور، یکی از اهداف مهم دولت ریه اسفنجی، عارضه جدید دخانیات نوپدید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۵ دی ۱۴۰۳) زورگیری طلاهای همسر دوم برای کادودادن به زن اول سرانه پایین درمانی در دومین کلان‌شهر ایران | قدردانی از بهورزان و مراقبان سلامت و مربیان بهورزی در مشهد حضور ۱۹۱۰ نفر بدهکار مهریه در زندان‌های کشور ترکیب نمره علمی و مصاحبه در گزینش معلمان تغییر کرد + جزئیات نگاهی به شاخصه های نسل زِد و راه هایی برای برقراری ارتباط بهتر با آن ها | ماجرای ما و زومرها دستگیری چند متهم سرقت سریالی | مقابله پلیس مشهد با شگردهای قدیمی و جرائم روز تدوین دستورالعمل نظارت بر فراورده‌های نانو و تاتو در سازمان غذا و دارو پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۳) | افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های بزرگ و صنعتی آلودگی هوا آمار مراجعه به مراکز درمانی را افزایش داد سبک زندگی در فصل زمستان از دیدگاه طب سنتی ایرانی چگونه است؟ ماموریت‌های اورژانس مشهد در ارتباط با بیماری‌های تنفسی ۱۸ درصد افزایش یافت (۱۵ دی ۱۴۰۳) انتقادِ بازنشستگان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح به مبلغ ناچیز همسان‌سازی
سرخط خبرها

درباره ضرورت رانندگی بین خطوط

  • کد خبر: ۳۶۹۱۴
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
درباره ضرورت رانندگی بین خطوط
ریشه خیلی از تصادفات در معابر شهری بازمی گردد به راننده ای که قصد داشته مسیرش را ناگهان تغییر بدهد و با خودرو جلوی تصادف کرده است.
ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ خدا نکند گلگیر خودرویی سپر خودرو دیگر را لمس کرده باشد. بماند که کم پیش می‌آید ۲ طرف خودروهایشان را کنار بزنند تا پلیس برای کارشناسی تصادف از راه برسد. همچنین در کنار یقه به یقه شدن صاحبان خودرو، همه آن‌هایی که از کنارشان می‌گذرند یک پا کارشناس می‌شوند. ناخوشایندتر از آن اتفاق، ترافیکی است که پشت سر به وقوع می‌پیوندد. انگار نظم و ترتیب کنار زده می‌شود و هر کسی برای بیرون آمدن از آن منجلاب ترافیکی دست به هر اقدامی می‌زند. ریشه تمام این اتفاقات هم به خودروی بازمی گردد که قصد داشته مسیرش را ناگهان تغییر بدهد و با خودرو جلوی تصادف کرده است. در این مطلب سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس پلیس اداره فرهنگ و آموزش ترافیک پلیس راهور استان، با ما همراه است تا به طور مستقیم با کسانی که عامل اصلی ترافیک و تصادفات هستند، صحبت کند؛ افرادی که با رانندگی بین خطوط بیگانه اند.



۲ مدل علامت ترافیکی داریم:

 

عمودی:

تابلو‌ها
چراغ‌های راهنمایی و رانندگی

افقی:

افقی که بیشتر در قالب خط کشی در سطح معابر و راه‌ها قابل رؤیت هستند مثل خط کشی‌های عابر پیاده، خط کشی‌های پارک حاشیه ای، خط کشی‌های پارکینگ‌های مورب، خط کشی بین خطوط و ....


چرا باید بین خطوط رانندگی کنیم؟

  • باعث ایجاد نظم ترافیکی می‌شود
  • باعث کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی می‌شود
  • باعث کاهش زمان سفر می‌شود
  • باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود
  • باعث افزایس سلامت روانی دیگر کاربران ترافیکی می‌شود
  • باعث افزایش سطح سرویس دهی خیابان‌ها و قابلیت تردد بیشتر خودرو‌ها می‌شود
  • باعث افزایش گسترش فرهنگ ترافیکی می‌شود
  • باعث احساس رضایتمندی دیگر کاربران ترافیکی می‌شود


چه عواملی باعث حرکت نکردن بین خطوط می‌شود؟

  • بی توجهی رانندگان وسایل نقلیه به خط کشی‌های طول مسیر
  • عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی
  • تغییر ناگهانی مسیر
  • توقف‌های دوبله

تغییر ناگهانی مسیر و انحراف به چپ علت اصلی تصادفات حرکت نکردن بین خطوط است که فرد متخلف صددرصد مقصر شناخته می‌شود.
به زودی زیرساخت‌های دوربین‌های ثبت تخلفات در سطح شهر این امکان را فراهم خواهند کرد که رانندگی نکردن بین خطوط به عنوان یک عنوان تخلف کددار با جریمه مشخص ثبت شود.
سال گذشته، هم زمان با اجرای طرح آزمایشی مدیریت سرعت و حرکت بین خطوط در بولوار وکیل آباد که با پویش «رانندگی بدون تخلف» همراه شده بود، شاهد کاهش ۶۶ درصدی کشته‌های ترافیکی در مقایسه با سال ۹۷ در این بولوار بودیم.


در ۴ ماه نخست سال ۱۳۹۹ اتفاق افتاد

  • ۵۱۷۰ فقره تعداد اعمال قانون‌های انجام شده برای انحراف به چپ در مشهد
  • ۱۰۰۲ فقره تعداد اعمال قانون‌های انجام شده برای تغییر ناگهانی مسیر در مشهد
  • امسال علت ۶ درصد از کل تصادفات در مشهد مصادیق بارز حرکت نکردن بین خطوط (تغییر ناگهانی مسیر و انحراف به چپ) با ۱۶۳ فقره تصادف گزارش شده است.


۴ ماه نخست سال ۱۳۹۸

  • ۲۵۵۰ فقره تعداد اعمال قانون‌های انجام شده برای تغییر ناگهانی مسیر در مشهد
  • ۴۶۵۰ فقره تعداد اعمال قانون‌های انجام شده برای انحراف به چپ در مشهد
  • سال گدشته علت ۷ درصد از کل تصادفات در مشهد مصادیق بارز حرکت نکردن بین خطوط (تغییر ناگهانی مسیر و انحراف به چپ) با ۵۵۵ فقره تصادف گزارش شده است.


برابر ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی

در راه‌هایی که خط کشی شده است، وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت، کاملا احتیاط کنند و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما یا با دادن علامت، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه سازند. سپس با رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در خطوط کناری در حرکت اند، وارد خط‌های عبور دیگر شوند. در راه‌هایی که خط کشی ندارند، هرگونه تغییر مسیرحرکت به چپ و راست ممنوع است مگر با رعایت احتیاط و دادن علامت و رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه هم مسیر و مجاور. همچنین انحراف و تجاوز وسایل نقلیه به مسیر مقابل (مخالف) ممنوع است مگر در موارد سبقت مجاز و با رعایت ضوابط سبقت.


۹۰۰۰۰ تومان

برابر کد ۲۰۱۰ تخلفات رانندگی تجاوز به چپ از محور راه‌ها ۹۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.
۵ نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی
۹ نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین


۶۰۰۰۰ تومان

برابر کد ۲۰۵۰ تخلفات رانندگی حرکت نکردن وسایل نقلیه بین ۲ خط یا تغییر خط حرکت بدون رعایت مقررات مربوط در معابر خط کشی شده ۶۰ هزار تومان جریمه به دنبال دارد.


۶۰۰۰۰ تومان

برابر کد ۲۰۳۹ تخلفات رانندگی تصادفات ناشی از بی توجهی به جلو یا رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی با وسیله نقلیه جلوی یا جانبی ۶۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->