زنجیره آسیب‌ها و آنچه سرقت را در راس بزه‌ها قرار می‌دهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در چهارراه مجلسی مشهد (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۵۲ نفر دستگیری ۵ جوان شرور در شهرک رجائی مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) مسمومیت الکلی در مازندران ۱۳ فوتی برجای گذاشت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا
سرخط خبرها

تخم مرغ را حتما با فلفل سیاه بخورید

  • کد خبر: ۹۲۸۹۵
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
تخم مرغ را حتما با فلفل سیاه بخورید
از آن جایی که تخم‌مرغ غنی از ویتامین D است، ترکیب آن با فلفل سیاه ظرفیت جذب کلسیم در استخوان را بالا می‌برد. درنتیجه استخوان‌ها قوی‌تر و کمتر مستعد به بیماری‌هایی مانند پوکی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ترکیب این دو ماده، علاوه بر خوشمزه بودن خاصیت غذایی بالایی نیز دارد. تخم مرغ غنی از ماده مغذی،  ویتامین‌های A, D, B – ۱۲. است که به‌عنوان صبحانه مصرف می‌شود.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که به‌طور منظم تخم مرغ مصرف می‌کنند سیستم ایمنی بهتری دارند. با اضافه کردن فلفل سیاه به تخم مرغ خیلی از بیماری‌ها را می‌توان درمان کرد یا از بین برد.

در این مطلب به برخی از این خواص اشاره می‌کنیم:

میزان انرژی را بالا می‌برد:

شروع روز با مصرف تخم مرغ و فلفل سیاه سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و برای تمام روز انرژی ایجاد می‌کند.

میزان گلبول‌های قرمز را بالا می‌برد: ترکیب این دو ماده، غنی از آهن است. آهن تا سطح مطلوبی اکسیژن‌رسانی را به سلول‌ها بهبود می‌بخشد در نتیجه گردش خون و میزان گلبول‌های قرمز افزایش پیدا می‌کند.

عضله‌سازی می‌کند:

با تأمین پروتئین لازم بدن و عضله‌سازی، فرم عضلات بدن را بهبود می‌دهد.

سلامتی مغز را تامین می‌کند:

مصرف این دو ترکیب به‌عنوان صبحانه باعث تقویت، سلامت و فعال ماندن مغز می‌شود. ماده‌ای به نام کولین در این صبحانه، در تولید سلول‌های مغزی نقش دارد.

مشکل دید را کاهش می‌دهد:

مصرف منظم این دو ترکیب برای صبحانه تکرر مشکلات چشمی مربوط به سن مانند دژنراسیون شبکیه و آب‌مروارید را کاهش می‌دهد. تخم مرغ غنی از کارتینوئید و و ویتامین لازم برای بهبود بینایی است.

استخوان‌های سالم ایجاد می‌کند:

از آنجا که تخم‌مرغ غنی از ویتامین D است، ترکیب آن با فلفل سیاه ظرفیت جذب کلسیم در استخوان را بالا می‌برد. درنتیجه استخوان‌ها قوی‌تر و کمتر مستعد به بیماری‌هایی مانند پوکی می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->