هشدار خود مراقبتی کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی پایان کار پویش مدادرنگی ۳ با حمایت از ۲ هزار کودک کار در مشهد ۳۶ درصد جامعه هدف کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند اهدای اعضای ۲ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دومین دانشگاه جامع کشور هر چهار ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس مسری و کشنده ماربورگ هشدار داد وعده‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به معنای واقعی عملی می‌شود؟ فوت ناگهانی دانش‌آموز مینودشتی در حیاط مدرسه + فیلم (۱۲ مهر ۱۴۰۳) یک‌سوم عمل‌های بیماری صرع ایران در مشهد انجام شده است واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در جاده ملک آباد - مشهد پایان زورگیری‌های وحشتناک باند عقاب‌های خون‌آلود در مشهد + عکس ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای سجاد و امام‌خمینی(ره) و میدان شهید فهمیده مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ۵۰ تا ۸۰ درصد ماده اولیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۳۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت در کشور داشته باشیم همایش بین‌المللی بیماری صرع در مشهد آغازبه‌کار کرد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ضروت تلاش برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان| علائم افسردگی در سالمندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همه آنچه که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید | بسیار سفر باید تا پخته شود خامی لایحه شرح‌ وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است اعلام نتایج اولیه آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان روانشناسی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه و سکوت پلیس راهور هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک برخی شهروندان مشهدی از افزایش ناگهانی هزینه‌های قبض برق گلایه‌مندند | تعویض اجباری کنتور برق چکار کنیم در فصل پاییز کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شویم؟
سرخط خبرها

طرز تهیه خوشمزه‌ترین دونات خانگی با طعمی بی نظیر

  • کد خبر: ۳۴۰۰۰
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
طرز تهیه خوشمزه‌ترین دونات خانگی با طعمی بی نظیر
دونات یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و پر مصرف در سراسر جهان است که معمولا به عنوان میان وعده استفاده می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، دونات از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین نان شیرینی‌های دنیاست که همه ذائقه‌ها آن را می‌پسندند. برای همین، خیلی فرق نمی‌کند اهل کدام شهر و کشور باشید. افزون بر این، بچه‌ها هم عاشق این نان شیرینی هستند و می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده سالم برای آن‌ها استفاده کرد.

مناسب برای: ۷ نفر

زمان برای پخت:۱۵۰ دقیقه

موادلازم برای تهیه دونات:

شیر: یک لیوان
آرد: ۴ لیوان
تخم مرغ: ۲عدد
کره: ۷۰ گرم
خمیرمایه: یک قاشق غذاخوری
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چای خوری
شکلات آب شده: به مقدار لازم
پودر قند: به مقدار لازم

طرز تهیه دونات خانگی

شیر را روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود در حدی که دمای آن دست را نسوزاند. شیر را از روی حرارت بردارید. خمیرمایه و یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و کمی آن را هم بزنید. روی شیر را به مدت ١٠ دقیقه با حوله بپوشانید تا خمیر عمل بیاید.

‎داخل ظرفی تخم مرغ‌ها را بریزید و با هم زن دستی کمی هم بزنید تا از لختگی درآید. بعد، باقی مانده شکر، نمک و کره‌ای را که هم دمای محیط شده است اضافه کنید و هم بزنید.

ترکیب شیر و خمیرمایه را به مخلوط تخم مرغ، شکر، نمک و کره اضافه کنید. سپس سه چهارم آرد را روی آن الک کنید و آرد باقی مانده را کم کم به مخلوط اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد. روی خمیر را نایلون بکشید. بعد هم یک حوله بیندازید و بگذارید یک ساعتی در جای گرمی استراحت کند.

‎از خمیر به عمل آمده گلوله‌های کوچکی بردارید و پهن کنید و قالب بزنید. خمیر‌های آماده و قالب زده را داخل سینی چرب بچینید و روی آن را دوباره نیم ساعتی با پتو بپوشانید تا خمیر‌ها حسابی پف کند. خمیر‌های ورآمده را دانه دانه درون روغن زیاد سرخ کنید. بعد هم درون صافی بچینید و روغن اضافه آن را بگیرید.

نکته: برای تزیین روی دونات‌ها می‌توانید با پودر قند الک شده و شکلات آب شده، گاناش (کرم) تهیه کنید و روی آن بریزید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->