آیا نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌ها درباره توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است؟ محسن رضایی: بنای ایران بر جنگ نیست، اما با قدرت از خود دفاع خواهد کرد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ادامه اعتراض‌های داخلی به سیاست‌های دولت نتانیاهو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل خواهان تخریب مقر این سازمان در فلسطین اشغالی شد غرق شدن قایق تفریحی مایک لینچ، غول فناوری بریتانیا در سیسیل ایتالیا یک مقام سابق آمریکایی فاش کرد| حمایت بی قید و شرط هریس از رژیم صهیونیستی تازه‌ترین توضیحات سخنگوی سپاه درباره نحوه پاسخ به رژیم صهیونیستی (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) مقاومت عراق «عین الأسد» را هدف قرار داد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) اعتراض ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شدن اسیران صهیونیست به ضرب گلوله ارتش این رژیم مسئولیت اداره گزینش کشور به معاون اجرایی پزشکیان تفویض شد توافق اطلاعاتی میان ایران و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر آژیر هشدار نفوذ پهپادی در شمال سرزمین‌های اشغالی پایان هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران | جلسه بعد فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ نتانیاهو: هرگز جنگ را متوقف نخواهم کرد! چرا آلمان سفیر ایران را احضار کرد؟ (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) وزیر پیشنهادی نفت: اولویتم افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز است برتری ترامپ در ۲ ایالت کلیدی آمریکا از دست رفت نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟ امیدواری پزشکیان به رای آوردن همه وزرای پیشنهادی ارتقای همکاری دولت و مجلس، محور گفت و گوهای پزشکیان و قالیباف
سرخط خبرها

تغییر مسیر کشتی‌های حامل سوخت عازم اروپا از دریای سرخ

  • کد خبر: ۲۰۳۸۰۹
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
تغییر مسیر کشتی‌های حامل سوخت عازم اروپا از دریای سرخ
خبرگزاری رویترز با استناد به اطلاعات ردیابی کشتی افشا کرد که دست‌کم چهار کشتی حامل گازوئیل و سوخت جت از خاورمیانه و هند به اروپا مسیر طولانی‌تری را در اطراف آفریقا طی می‌کنند تا از دریای سرخ دوری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تغییر مسیر در اطراف «دماغه امید نیک» می‌تواند [مدت زمان]سفر دریایی کشتی‌ها به اروپا را تا سه هفته طولانی‌تر کند که هزینه‌های حمل و نقل بالاتری و احتمال اختلال در عرضه را به همراه دارد.

بر اساس این گزارش، کشتی‌های نفتکش در اوایل ماه جاری [میلادی]، تغییر مسیر و دوری از دریای سرخ را در پیش گرفتند.

در حالیکه برخی از اجاره‌کننده‌های حمل ‏و نقل دریایی، کشتی‌ها را در پی حملات ارتش یمن منحرف کرده‌اند، برخی دیگر همچنان از مسیر کوتاه‌تر دریای سرخ از طریق کانال سوئز استفاده می‌کنند.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود. این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

بر پایه این گزارش، محموله‌های روسیه به طور عمده بازار گازوئیل (دیزل) اروپا را تامین می‌کرد تا اینکه تحریم اتحادیه اروپا بر محصولات نفتی روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، اروپا را به شدت به خاورمیانه و آسیا برای جبران کمبود بنیادی این فراورده متکی کرد.

از سوی دیگر، بهای نفت در معاملات امروز سه‌شنبه همزمان با تحولات دریای سرخ به عنوان آب‌راه مهم عبور محموله‌های جهانی، افزایش یافت.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است، اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->